إنتقال للمحتوى

Change
صورة

كفته البرغل بالفحم و لا المشويه... اتفضلىىىى


  • من فضلك قم بتسجيل الدخول للرد
31 رد (ردود) على هذا الموضوع

#1
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

كفته البرغل

بصى يا ستى


نص كيلو لحمه مفرومه

نص كوب برغل مغسول جيداا جداااا ( دى خطوه مهمه جدااا)

ينقع لمده ساعه على الاقل فى الماء
( ممكن تغسليه و تخلطيه باللحم على طول بس بشرط تعمليها كده من بليل)

تخلطى البرغل مع اللحمه و تضيفى اليها الملح و الفلفل و البهارات ( البهارات اساسيه دايما مع الكفته)

تعجنيها كويس جداا لحد ما تتاكدى انها اختلطت جيد جداااااااااااااااااااااااااااااا

خلاص كده جاهزه
شوفتى سهله و سريعه ازاى



طريقه عمل الاصابع بقى :


على اى شىء اسطوانى رفيع ( انا بعملهاا على يد الملعقه الخشبيه الصغيره او قلم من اقلام و لادى الجاف بس خليها فى سرك )

تلفى قطعه كفته مناسبه علىيهاا و تضغطى عليها جيداا و برفق تسحبيها للخارج حتى تنفصل غن يد الملعقه


يارب اكون عرفت اوصلك ازاى تعملى صباع الكفته و تطلعيه من على اليد

لو ما عرفتى قوليلى و انا اشرح هالك بطريقه مختلفه


المهم خلصى الكميه و رصيها فى صنيه يفضل تيفال
ان لم يوجد خلاص عادى اى صنيه
المهم ادهنيها بالسمن


رصى اصابع الكفته متلاصقه و لا يهمك مع النار تفصل عن بعضها

دلوقتى تسويها على النار و لا فى الفرن؟
انا شخصيا بسويها من فوق على الناررر

حطى الصنيه على نار متوسطه و خدى بالك منهاا لما تستوى حاولى تقلبى الكفته على الوجه الاخر

فى الوقت ده تكونى حطه قطعه فحم على النار حتى تصل الى درجه الاحمرار

اول ما تطفى على الكفته فورااا
تضعى طبق عمبق صغير(زى طبق جيلى او مهلبيه ) يكون فيه سمن ساخن ضعيه و يط الصنيه بين اصابع الكفته
و ضعى فيه الفحم و غطى الصنيه بسرعه و لا تكشفيها الا بعد ان ينتهى كل الدخان
يعنى حوالى ربع ساعه
و ممكن طريقه تانيه دى الى انا بعملها دايما هى اسرع و اسهل
وسعى مكان بين اصابع الكفته و ضعى الفحم فى و سط الصنيه على السمن الناتج من الكفته و غطى بسرعه


و برضه تسبيها ربع ساعه قبل ما ترفعى الغطا


خلاص كده انتهى
قدميها بقى على طبق مغطى بالبقدونس المفروم


و معاها سلطه الطحينه

لو تحبى طريقتها اامرى ؟

فركتينى بيها بقالى فتره نسياهااا مش بعملهااااا

بجد سهله و شهيه و الولاد بيحبوها جدااااااااااااا

جربيهااا و ان شاء الله تظبط معاك

بشرينىىى بسرعه


صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#2
ام عمرو

ام عمرو

    مشرفة ربيع العمر

  • نخبة المشرفات
  • 18208 مشاركة
حبيبتى أم إسماعيل كله من يدك حلو وعندى سرررررررررر بينى وبينك : طبعا أنا ألبس نظارة طبية ولكن على مين برضه الاقى زلط فى البرغل والضحية مش أنا ولكن كل مرة أبو عمرو قدر ومكتوب ::::::::أعمل إيه أعمل إيه بس بعد ما قرأت عن البرغل سألت العطار عن كيفية صناعته منزليا وبس طلع سهل جدا وتضمنين نظافته أخذت قمح ( للبليلة )نقيته جيدا وطبعا كده سهل لأنه يباع نظيفا وقمت بتحميصه على النار حتى أصبح لونه محمر خفيف يعنى أغمق من الطبيعى ثم تركته يبرد ثم طحنته فى المطحنة بكل سهولة حتى أصبح برغلا نظيفا ومن يومها أعمل الكبيبة وأى شىء من البرغل المنزلى والحمد لله لم تكسر أسنان أبو عمرو
شفت الشطارة

صورة






صورة






آللَّهُمَّ إِنِّى أَعُۆذُ بِڪَ مِنْ زَۆَآلِ نِعْمَٺِڪَ ۆَٺَحَۆُّلِ عَآفِيَٺِڪَ ۆَفُجَآءَـۃِ نِقْمَٺِڪَ ۆَجَمِيعِ سَخَطِڪ ،،.







#3
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
يا بخت ابو عمر بيكىىىى

و يا بخت بناتك
smile.gif

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#4
أم سارة

أم سارة

    عضوة متميزة ومتقدمة

  • العضوية الدائمة
  • 1067 مشاركة


تسلم يديك يا أم إسماعيل على الكفته الحلوووه .. أنا اسويها وإذا كنت مستعجله أسويها بأي شكل

مستطيلات ..دوائر ..وأهم خطوة هي الفحم تعطي طعم الشوي اللذيذ



#5
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
كلامك مظبووط ام ساره بارك الله فيك

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#6
kota

kota

    عضوة متميزة ومتقدمة

  • العضوية الدائمة
  • 1544 مشاركة
تسسسسسسسسسلم ايدك يا ام اسماعيل هايلة و ان شاء اللة اجربها بس فى سؤال بنحط بصل ولا اية
شككككككككككككككككككككرا

#7
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
لا حبيبتى لا اى اضافات الا التوابل فقط

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#8
ام عمرو

ام عمرو

    مشرفة ربيع العمر

  • نخبة المشرفات
  • 18208 مشاركة
أم إسماعيل جزاك الله خيرا وعلى فكرة ليس عندى بنات ولكن عندى شابان وحفيدان وحفيدة بنوتة والحمد لله رزقنى الله زوجة إبن أصبحت إبنة غالية حقا ولا يوجد عندى شغل حماوات ولكننى والحمد لله أما ثانية لها

صورة






صورة






آللَّهُمَّ إِنِّى أَعُۆذُ بِڪَ مِنْ زَۆَآلِ نِعْمَٺِڪَ ۆَٺَحَۆُّلِ عَآفِيَٺِڪَ ۆَفُجَآءَـۃِ نِقْمَٺِڪَ ۆَجَمِيعِ سَخَطِڪ ،،.







#9
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
بارك الله لك و رزقك الصحه و العافيه

اكيد البنوته دى هى بقى دلوعه البيت كله ربنا يحميها و تشوفيها صالحه باره باهلها و بك


و لا انتم بتحبوا الولاد


لا بس اكيد اعز من الولد ولد الولد
صح؟

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#10
أم علاء

أم علاء

    عضوة متميزة ومتقدمة

  • العضوية الدائمة
  • 1298 مشاركة
حبيبتي أختي om-ismail .. تسلمي و تسلم عيونك و يداتك على كفتة البرغل .. أن شاء الله أجربها و أنا واثقة أنها طيبة كتير لأنها منك .. الله يعطيكي العافية و لا يحرمنا منك .. قولوا آمين smile.gif

#11
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
الف هنا و شفا
منتظره تبشرينى

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#12
ام عمرو

ام عمرو

    مشرفة ربيع العمر

  • نخبة المشرفات
  • 18208 مشاركة
حبيبتى ام إسماعيل الأولاد رزق من الخالق ذكرا كان أو أنثى ولكن المرء ضعيف فبعد أن يرزق بالصبى يود لو رزقه الله أيضا بالأنثى أما المثل القائل أعز من الولد ولد الولد فليس دقيقا فحب الإبن لا يقارن مع أى حب وحب الحفيد له مذاقا خاصا بمعنى أخاف عليه وأبكى لفراقه وإذا أصابه مكروه قلبى يكاد ينخلع من بين ضلوعى وأود لو أضحى بنفسى فى سبيله ولكننى والحمد لله لا أظهر تلك اللهفة لأحد وأظهر التماسك حتى لا يتصيد الطفل ويزيد فى الدلع وفى نفس الوقت أنا صديقة حميمة لأحفادى وثلاثتهم أحبابى ولا أفضل البنت على الولد ونلعب ونمرح سويا وكلام فى سرك طبعا البنت تكون رقيقة ولعبها غير الصبيان
رزقك الله أحفادا عن قريب إن شاء الله فالأيام تمضى مسرعة ويكبر الأولاد

صورة






صورة






آللَّهُمَّ إِنِّى أَعُۆذُ بِڪَ مِنْ زَۆَآلِ نِعْمَٺِڪَ ۆَٺَحَۆُّلِ عَآفِيَٺِڪَ ۆَفُجَآءَـۃِ نِقْمَٺِڪَ ۆَجَمِيعِ سَخَطِڪ ،،.







#13
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
حبيتى ام عمرووو
نفسى افتح عينى و اغمضهاا الاقيهم كبرواا و مسئوليتهم راحت من عليه

تربيه الولاد مسئوليه و خصوصا البنات فى الزمن الصعب ده sad.gif
sad.gif


ربنا يحفظهم و يحفظ كل ولاد المسلمين يارب

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#14
soha_g

soha_g

    عضوية الامتياز - لؤلؤة الواحة

  • العضوية الماسية الخاصة
  • 3651 مشاركة
الله يسعدك يا ام اسماعيل ضحكتينى ضحك biggrin.gif biggrin.gif
يعنى لو ولادك ظبطوكى واخدة القلم بتاعهم حاتعملى ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حاتبطلى تعملى كفتة تانى biggrin.gif

انا ذقت كفتة البرغل معمولة على النار العادية و من غير فحم كمان و كانت و الله جميلة جداً،،،،،،، و عندى طريقة لوضع الفخم سهلة جدا
انك تعملى طبق من قشر البصل السميك (الخارجى) تضعى فيه الفحم و تضعيه فى وسط الحلة و تغلقيها.
تسلم ايدك يا ست الكل

أم عمرو
انا و الله باحبك اوى و باحب قصصك كلها smile.gif
و شكراً لطريقتك لعمل البرغل حاجربها ان شاء الله ، سلامى لأسرتك





#15
ام عمرو

ام عمرو

    مشرفة ربيع العمر

  • نخبة المشرفات
  • 18208 مشاركة
حبيبتى أم إسماعيل لكل مرحلة جمالها وللعلم أولادنا فى الصغر همهم بسيط ويجب أن تستمتعى بهذه المرحلة ولكن فى الكبر أقصد عندما يكبرون التفكير فيهم وفى من لم يثبت بعد فى عمله ولا يستطيع الزواج حتى يثبتوه فيرتفع راتبه ليفتح بيتا وطبعا العمر يمضى سريعا ولم يتثبت بعد طبعا هذا مشكلته أصعب منه وهو صغير فمشاكل الصغر لا تتعدى الدراسة أو مرض باللوز أو ثانوية عامة والآخر يعمل منذ 13 سنة وماجستير ومتزوج ولم يثبت وراتبه صغير فيسافر بعيدا عن الوطن ليعمل وطبعا يصبح أهله مشغولى البال عليه حتى يأخذ معه الأولاد وكلها مشاكل من هذا النوع والحمد لله كل وقت وله جماله
أختى سهي وأنا أيضاأحبك يا بنيتى وعذرا على طول حكاياتى ولكن نظرا لبعدى عن الأهل والأصدقاء فتحملونى

صورة






صورة






آللَّهُمَّ إِنِّى أَعُۆذُ بِڪَ مِنْ زَۆَآلِ نِعْمَٺِڪَ ۆَٺَحَۆُّلِ عَآفِيَٺِڪَ ۆَفُجَآءَـۃِ نِقْمَٺِڪَ ۆَجَمِيعِ سَخَطِڪ ،،.







#16
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
حبيبتى سهىىىىىىى اضحك الله سنك


ام عمروووو بالعكس كلى اذان صاغيه بارك الله فيك و طمنك على كل غائب يااااااااارب

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#17
ام عمرو

ام عمرو

    مشرفة ربيع العمر

  • نخبة المشرفات
  • 18208 مشاركة
جزاك الله خيرا وبارك الله لك فى أولادك و

صورة






صورة






آللَّهُمَّ إِنِّى أَعُۆذُ بِڪَ مِنْ زَۆَآلِ نِعْمَٺِڪَ ۆَٺَحَۆُّلِ عَآفِيَٺِڪَ ۆَفُجَآءَـۃِ نِقْمَٺِڪَ ۆَجَمِيعِ سَخَطِڪ ،،.







#18
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
smile.gif

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#19
سنووايت

سنووايت

    مشرفة في واحة الإبداع النسائي وشئون المنزل

  • نخبة المشرفات
  • 13515 مشاركة
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،


يا سلام عليك يا ام سمعه يا قمر انت دايما تساعدينى حتى من غير ما أسألك


تصدقى بالله داخله اعمل بحث على جوجل عن كفتة البرغل طلعتيلى بطريقتك اسهلة والجميلة دى

ريحتينى من البحث الله يريح قلبك ويباركلك فى اولادك


واخيرا اكيد تسلم ايديك الحلوة




صورة



صورة
أشتدى أزمة تنفرجى ...قد آذن ليلك بالبلج

لا الفقر يستطيع اذلال النفوس القوية ولا الثروة تستطيع ان ترفع النفوس الدنيئة

ما تكبر احد الا لنقص وجده فى نفسه


#20
ازهـــار

ازهـــار

    مشرفة في واحة الأكلات الشهية

  • نخبة المشرفات
  • 7654 مشاركة
شكرا سنووايت

طلعتيلي موضوع تحفه

وتسلمي ام اسماعيل على الطريقه الحلوه

وام عمرو بعد تسلمو الله يخليكن ويبارك فيكن

#21
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
إقتباس(سنووايت @ Feb 8 2010, 01:44 AM) <{POST_SNAPBACK}>
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،


يا سلام عليك يا ام سمعه يا قمر انت دايما تساعدينى حتى من غير ما أسألك


تصدقى بالله داخله اعمل بحث على جوجل عن كفتة البرغل طلعتيلى بطريقتك اسهلة والجميلة دى

ريحتينى من البحث الله يريح قلبك ويباركلك فى اولادك


واخيرا اكيد تسلم ايديك الحلوة



ربنا يسعدك يا سنوو

و انا من الصبح شامه ريحه الكفته و اقول مين اللى بتجوعنا دى
هههههههههههههههههههه

حبيبه قلبى احلى مفاجاءه و الله
انا نفسى كنت نسيت smile.gif

يارب بالف هنا
هنيأ مريأ

و تبشرينى بعمايل اديك الحلوة

اكيد من اديك طعم تانى خالص خالص

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#22
om-ismail

om-ismail

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 40302 مشاركة
إقتباس(ازهـــار @ Feb 8 2010, 09:03 AM) <{POST_SNAPBACK}>
شكرا سنووايت

طلعتيلي موضوع تحفه

وتسلمي ام اسماعيل على الطريقه الحلوه

وام عمرو بعد تسلمو الله يخليكن ويبارك فيكن

حبيبه قلبى ازهار
كلك ذوق يا حبيبتى ربنا يسعدك يارب

صورة




يا ربـــــــــــــــــــــــــــــــــ

من أراد بهذه البلدة سوءاً


فافضحه ..

وشرده ..

واجعل كيده في نحره ..

ودمره..

................. ...... ...............


ومن أراد بها خيراً

فوفقه

وأعنه

واجمع القلوب له

يا أكرم الأكرمين

..............................................



إن أهل الجنة إذا دخلوا الجنة ، ولم يجدوا أصحابهم الذين كانوا معهم على خير في الدنيا ،

فإنهم يسألون عنهم رب العزة ويقولون :

" يارب لنا إخوان كانوا يصلون معنا و يصومون معنا لم نرهم" .

فيقول الله جل و علا : اذهبوا للنار وأخرجوا من كان في قلبه مثقال ذرة من إيمان .

وقال الحسن البصري - رحمه الله -: [استكثروا من الأصدقاء المؤمنين ، فإن لهم شفاعة يوم القيامة ] .

وأنا أسألكم إن لم تجدوني بينكم في الجنه، فاسألوا عني ،

لعلي ذكرتكم بالله ولو لمرة واحدة .-


اللهم نسألك رفقة خيرٍ تعيننا على طاعتك


#23
سنووايت

سنووايت

    مشرفة في واحة الإبداع النسائي وشئون المنزل

  • نخبة المشرفات
  • 13515 مشاركة
الله يسعدك يا ام اسماعيل دائما رافعة معنوياتى

بس المرة الكفتة مش عشانى انا طلعت out


12.gif tongue.gif : المرة الجاية اجربها واقولك ولو انى عارفةالنتيجة من غير ما اعملها

تسلم ايديك حبيبة قلبى




صورة



صورة
أشتدى أزمة تنفرجى ...قد آذن ليلك بالبلج

لا الفقر يستطيع اذلال النفوس القوية ولا الثروة تستطيع ان ترفع النفوس الدنيئة

ما تكبر احد الا لنقص وجده فى نفسه


#24
muslema

muslema

    مساعدة المشرفة العامة لشئون الأقسام

  • الإشراف المساند
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 16606 مشاركة


ياااااااااااااااه ..

فكرتوني بالأسماء الجميلة و اللي دايما نحن لها ..

أم سارة .. قطة .. أم علاء .. و طبعا سها ..

بجد وحشوني أوي أوي أوي ..



يووووووه .. نسيت أقولك ان الطبق جميل أوي يا أم سمعة ..

عجبتني الطريقة السهلة دي جدااااااااا ..

بإذن الله أبشرك بالنتيجة قريب ..

و لو أني متأكدة منها ..

تســــــــــلمي حبيبتي و تسلم اديكي ..






#25
بيان الحق

بيان الحق

    عضوة متميزة

  • العضوية الدائمة
  • 384 مشاركة
2thmup.gif فنانه وحقيقي من وصفتها شكلها حتطلع لذذذذيييذذذةةةةة اوي وتسلمي يارب ياشيف ماشاء الله عليك الله يخليك ياقمر وحجربها واقلك رئئئيييييي بس اكيد حتطلع ميه ميه
صورة<script language="JavaScript1.2">